Što i koliko jesti u trudnoći

Postoji li ljepši trenutak u životu žene od onog kad prvi puta osjeti dah i miris svog tek rođenog djeteta? Jedinstveni miris koji podsjeća na svemir i beskonačnost. Koliko sreće u tom trenutku pruža osjećaj uzajamne pripadnosti!

Međutim, prije toga žensko tijelo prolazi kroz doista razdoblje. I s pravom se to razdoblje trivijalno naziva „drugo stanje“ jer trudnoća to upravo jest. Dakle, trudnoća je zahtjevan proces za organizam žene. Međutim, tijelo žene u stanju je zadovoljiti sve potrebe potrebne za esencijalnim tvarima tijekom tog razdoblja, kao i potrebe nutrijenata koji su neophodni za rast i razvoj novog organizma – djeteta. To se naravno događa u slučaju kad je prehrana žene uravnotežena i kalorijski zadovoljavajuća.

Prikaz poželjnog povećanja mase u trudnoći

Prikaz poželjnog povećanja mase u trudnoći

Nutricionisti se slažu s ocjenom da je u trudnoći potrebno pripaziti na kvalitetu unesene hrane, a ne toliko na količinu. Jednostavnim rječnikom, mogli bismo reći da trudnica ne mora jesti za dvoje, već da mora unositi u svoj organizam kvalitetne sastojke koji mogu služiti potrebama dvaju organizama – onog njenog i onog tek u nastajanju – djetetovog.
Poželjan je unos raznovrsnih namirnica raspoređenih prema fazama/tromjesečjima trudnoće.

Prikaz preporučenih namirnica prema tromjesječjima trajanja trudnoće kojima treba dati prednost u prehrani

prikaz potrebnih namirnica u trudnoći

Potrebno je istaknuti da pred kraj trudnoće kad je rast, ali ne i sam razvoj, djeteta najveći trudnica mora “pojačati” kalorijsku vrijednost jela za oko 200 kcal dnevno. To se lako može nadoknaditi ako se uvede dodatni međuobrok tijekom dana u obliku fermentiranih mliječnih proizvoda s žitaricama, svježim ili suhim voćem, odnosno ako se pojede kvalitetan sirni namaz s nemasnom šunkom ili se pak posegne za nekom kvalitetnom štrudlom od voća.

Čak i jedan dodatni frape ili čokoladni napitak mogu nadoknaditi potrebu za tih dodatnih 200 kcal. Moja bi preporuka bila, da ako ne stignete pojesti nešto “dodatno” tijekom dana, da onda uvečer pojedete nemasnu pureću šniclu s kuhanim povrćem ili da si jednostavno skuhate griz na mlijeku u koje ste dodali komadić maslaca. Maslac će osigurati unošenje vitamina A, vitamina E i kalcija.

Prikaz povećanih kalorijskih potreba u trudnoći

Prikaz povećanih kalorijskih potreba u trudnoci

  • energetske potrebe trudnice povećane su za oko 20%, odnsono 300 kcal/dan
  • energetski unos: 30-35 kcal/kg idealne tjelesne mase, podijeljen u 6 dnevnih obroka u kojima 50% ukupnog unosa čine ugljikohidrati, 30% masti i 20% bjelančevina

Oprez sa sirovim namirnicama
I na kraju, važno je istaknuti da žena u trudnoći mora voditi računa da nikada ne jede sirovo meso, ribu ili jaja. Sve te namirnice moraju biti dobro termički obrađene kako ne bi došlo do trovanja i nastanka štetnih posljedica.